Biztosan van elképzelésed arról, mi mindent csinálhat egy szállodai recepciós. Ő az, akit először pillantasz meg egy hotelben vagy bármelyik szállodában, és ő az, akivel ott az első szavakat is váltod. De vajon miből áll a munkája azon kívül, amit láthatsz belőle? Annyi sejthető, hogy nem csak ennyiből.
Milyen feladatai vannak a szállodai recepciósnak?
Ami nyilvánvaló, hogy
- ő veszi fel a szobarendeléseket,
- vezeti a vendégekről a nyilvántartást és
- természetesen mindent megtesz azért, hogy a szállodában lakók jól érezzék magukat.
A háttérben ezek a feladatok azonban több mindent takarnak.
A szállodai recepciós
- fogadja a vendégeket,
- beosztja, kijelöli és nyilvántartja a szobákat,
- ennek megfelelően kezeli a szobakulcsokat,
- mind írásban, mind szóban válaszol a vendégek és az érdeklődők kérdéseire,
- kapcsolatot tart a szálloda többi részlegével,
- továbbítja a vendégek leveleit, csomagjait, üzeneteit,
- informál a helyi egyéb szolgáltatásokról, látnivalókról, programokról,
- közbenjár a vendégek érdekében éttermekben, pályaudvarokon, múzeumokban (vagyis akár megrendeli, lefoglalja a jegyeket is),
- számlát vezet a vendégeknek, azaz nyilvántartja a vendégek szállodai költségeit,
- ha kell, pénzt, valutát is kezel, ahogy
- reklamációt is.
Vagyis kis túlzással mondhatjuk, hogy a szállodai recepciós
- kommunikációs szakember,
- pénzügyes,
- pszichológus,
- utazásszervező és
- rendezvényszervező is egyben.
Milyen tulajdonságok kellenek ahhoz, hogy szállodai recepciós légy?
A szállodai recepciós elsősorban emberekkel foglalkozik, velük kommunikál és temérdek mennyiségű ügyet intéz el, amelyhez jó szervezőnek kell lenni. Ezen felül fontos, hogy rendelkezzen az alábbi képességekkel, készségekkel is:
- jó számolási képesség
- tájékozódási képesség
- problémamegoldó képesség
- koncentrálóképesség
- kommunikációs készség
- alkalmazkodóképesség
- együttműködőképesség
Ha pedig még
- pontos és precíz,
- önálló,
- gyors,
- empatikus,
- felelősségteljes,
- strapabíró és
- megfelelően fitt
is vagy, ezt a munkát neked találták ki. Ne feledd ugyanis, hogy a szállodai recepciós zömében álló munkát végez, tehát fontos, hogy még jó kondiban is légy.
Egyértelmű tehát, hogy a szállodai recepciós munkája nem könnyű. Viszont mindenképp változatos és izgalmas. Ha te is élvezed a nyüzsgést, szeretsz és tudsz is kapcsolatot teremteni másokkal, érdemes kitanulnod a szállodai recepciós szakmát.
Szállodai recepciós képzés az OKJ Akadémián
- Az OKJ Akadémián tapasztalt és képzett tanároktól tanulhatod meg a Szállodai recepciós szakma legfontosabb elméleteit és gyakorlatát.
- Partnereink segítségével a tanfolyam elvégzése könnyen elhelyezkedhetsz a szakmában.
- A tanfolyam végén komplex szakmai vizsgát tehetsz. Sikeres vizsga esetén OKJ bizonyítványt kapsz, amelyhez háromnyelvű Europass bizonyítványt igényelhetsz.
- Ráadásul minden képzésünknél részletfizetési lehetőséget biztosítunk!
Ha úgy érzed, ez a szakma neked való, és szeretnél szállodai recepciós lenni, jelentkezz az OKJ Akadémia szállodai recepciós képzésére. Mindent megtanítunk neked, amire ebben a szakmában szükséged lehet.